GY.I.K

Megrendelőknek

Hogyan léphetek be az alkalmazásba?

Egy egyszerű regisztrációt követően használhatóvá válik az alkalmazás. További információkat csak abban az esetben kérünk, amennyiben ajánlatkérést kíván feladni a megrendelő.

Hogyan tudok ajánlatokat kérni?

Ajánlatkéréshez elegendő kitölteni a megadott pontokat, minél pontosabban leírni az elvégzendő munkát és minden esetben fényképet csatolni arról. Amennyiben valami nem egyértelmű, a szakemberek az üzenetküldő panel segítségével kérdéseket tehetnek fel az ajánlatkérőnek, amelyek alapján módosítható az ajánlatkérés, így a szakembert nem érhetik meglepetések, amikor megérkezik a helyszínre.

Amennyiben mégis olyan nem várt helyzet állna elő, amelyet csak a helyszínen lehet kellő pontossággal megoldani, úgy a kiválasztott szakember egyszer, a megrendelő jóváhagyásával módosíthat az ajánlatán. Fontos, hogy a megrendelőnek nem kötelessége elfogadni ezt a módosítást.

Kivel lesz megkötött szerződésem?

Minden estben a doApp Kft. lesz a szerződött partner. Így tudjuk védeni a megrendelők érdekeit, és segítjük őket az esetleges problémák során, amelyek az applikáció használata és az azon keresztül kiadott munkák során keletkeznek.

Feladtam az ajánlatkérést, miért nem kapok ajánlatot?

Az applikáció úgy lett lefejlesztve, hogy az „Azonnali” ajánlatkéréseken kívül, minden esetben összegyűjti a beérkezett ajánlatokat és azokat, a megjelölt ajánlatkérési határidő időpontjában jeleníti meg az ajánlatkérőnek.

Az „Azonnali” ajánlatkérések esetében, a munka sürgős elvégzése végett a rendszer az ajánlat beérkezése pillanatában azonnal küldi az ajánlatot a megrendelő részére.

Mit tegyek, ha nem vagyok biztos benne, hogy milyen munkára szeretnék ajánlatot kérni?

Ebben az esetben két lehetőség is van. Egyrészről ír egy e-mailt nekünk az info@do.hu e-mail címre, felvesszük önnel a kapcsolatot és együtt meghatározzuk, hogy pontosan mit szeretne kérni, másrészről feladja az ajánlatkérést az applikációban abban a kategóriában, amelyet Ön megfelelőnek gondol és az üzenő panel segítségével vagy mi vagy a szakemberek fogják tájékoztatni az esetlegesen rosszul feladott ajánlatkérésről, amelyet ezután módosíthat.

Mennyibe kerül az applikáció használata?

Az applikáción keresztül megrendelt munkák esetében a doApp Kft. 7%-os (min. 1.000 Ft, max. 200.000 Ft) kényelmi díjat számol fel a munka sikeres elvégzése esetén. Ezen kívül a doApp Kft. minden esetben számlát állít ki az elvégzett munkáról, így a nettó ajánlati összeget minden esteben a mindenkori Általános Forgalmi Adó összege terheli.

Mit tegyek, ha panaszom van a szakemberre?

A munka teljes ideje alatt elérhető lesz a panaszkezelés menüpont az applikációban, amelyre minden esetben haladéktalanul reagálunk és próbáljuk megoldani a problémát. Azonban, ha a szakember hibájából hiúsul meg egy már elfogadott munkavégzés vagy bizonyítást nyer a szakember nem megfelelő eljárása, abban az esetben a szakembernek kötbérfizetési kötelezettsége van. Ebben az esetben a kötbér mértékét a doApp kft. az Általános Szerződési Feltételekben leírtak szerint meghatározza és azt kupon formájában a megrendelő rendelkezésére bocsátja, amelyet egy következő megrendelés esetén felhasználhat.

Szakembereknek

Kik regisztrálhatnak az alkalmazásban?

Minden olyan magyarországi magán vagy jogi személy, aki élő adószámmal rendelkezik.

Hogy zajlik a regisztráció?

A regisztráció első lépésében meg kell adni a vállalkozás adatait. Ezt követően mi ellenőrizzük a megadott adatok helyességét. Amennyiben mindent rendben találunk, akkor egy e-mail üzenetben megküldjük a regisztráció véglegesítéséhez szükséges linket. Ezután kell beállítani az applikációban, hogy milyen tevékenységi körben és milyen földrajzi területen kíván a szakember munkát vállani.

Kérjük a regisztrációban minden esetben a pontos adatokat adja meg (egyéni vállalkozók esetében a vállalkozás neve pl.: Minta Péter E.V.), mert egy esetleges munka során, minden esetben az itt megadott adatok fognak rákerülni a szerződésre és csak a szerződésen szereplő entitástól tudjuk majd a számlát befogadni és azt kifizetni. Ha bármilyen adatot elrontott volna a regisztráció során kérjük az info@do.hu e-mail címen vegye fel velünk a kapcsolatot.A tevékenységi körök és földrajzi terület vonatkozásában javasoljuk, hogy valamennyi lehetőséget állítson be a szakember, mert az árajánlatkérések kizárólag azon regisztrált vállalkozók részére kerül kiküldésre, mely az adott tevekénységi kör/helyszín vonatkozásában a vállalkozó részéről megjelölésre került.

Milyen költségeim lesznek az applikáció használata során?

A szakembereknek soha, semmilyen költségük nem keletkezik az applikáció használata vagy az applikációban elvállalt munka szerződésszerű teljesítése során.

Kivel lesz megkötött szerződésem?

Minden estben a doApp Kft. lesz a szerződött partner. Így tudjuk védeni a szakemberek érdekeit, és segítjük őket az esetleges problémák során, amelyek az applikáció használata és az azon keresztül vállalt munkák során keletkeznek.

Hogyan tudok ajánlatot adni?

Amint egy megrendelő ajánlatkérést ad fel az applikáción keresztül, a rendszer e-mail-ben értesíti az adott kategóriát és földrajzi helyszínt bejelölt szakembereket. Az applikációban az ajánlatkérés menüpontban láthatóak a releváns ajánlatkérések. Egy adott ajánlatkérés alján az ajánlat gombra kattintva adhat ajánlatot a szakember.

Mit tegyek, ha nem egyértelmű, mit akar az ajánlatkérő?

Az applikációban az adott ajánlatkérés alján található az üzenet menüpont, amelyre kattintva egy chat ablak jelenik meg. Itt lehetőség van üzenetet váltani a megrendelővel, pontosítani lehet a munka részleteit.

Fontos, hogy tilos megadni az ajánlatban és a chat ablakban bárminemű elérhetőséget. Ennek megszegése az applikációból való kizárást vonhatja maga után.

Ha adtam egy ajánlatot, azt visszavonhatom?

Ameddig le nem telik az ajánlatadási határidő az ajánlat visszavonható. Azonban, ha egy ajánlatot elfogadott a megrendelő az csak indokolt esetben, egyszer a megrendelő jóváhagyásával módosítható.

(Például: amennyiben adok egy 1 Ft-os ajánlatot a teljes projektre, akkor a megrendelő információi alapján beazonosítható munkát annyiért kell elvégeznem. Ezen egyszer lehet módosítani a megrendelő jóváhagyásával, de amennyiben a megrendelő ezt nem hagyja jóvá, akkor az eredtileg meghatározott munkát 1 Ft-ért kell elvégeznem. Kérjük, hogy tartózkodjanak az ilyen jellegű ajánlatok adásától, mert egy munka utólagos visszautasítása az Általános Szerződési Feltételekben foglaltaknak megfelelően komoly kötbérfizetési kötelezettséget vonhat maga után.)

Mikor fogom megtudni, hogy pontosan hol lesz a munkavégzés helye?

Egy ajánlat elfogadása után a megrendelő és a szakember is megkapja a másik fél elérhetőségét, így ezután már lehet egyeztetni, hogy mikor és hol kell megkezdeni a munkát.

Meddig kell megtennem az ajánlatomat és mikorra kell végeznem egy adott munkával?

Az ajánlatkérésben látszani fog, hogy a megrendelő mikor adta fel az ajánlatkérést, mikorra várja az ajánlatok, illetve, hogy mikorra várja el a munka befejezését. Ezeket a dátumokat a rendszer tárolja és abban az esetben, ha határidőig nincs igazolva a teljesítés kötbérfizetés keletkezhet.

Kérjük ennek elkerülése végett jelezzék az esetleges csúszás mértékét és okát, amelyet már előre a megrendelővel egyeztettek.

Mit tegyek, ha a helyszínen derül ki, hogy sokkal nagyobb munkáról van szó, mint amit a megrendelő információjából kiderült?

Az ajánlat megrendelői elfogadása után az ajánlat egyszer módosítható az applikációban. Amennyiben a helyszínen derül ki, hogy módosítani kell az ajánlaton, ezt meg lehet tenni, de ebben az esetben a megrendelőnek is jóvá kell hagynia a módosítást.

Mi a teendő, ha a megrendelő nem tudja pontosan megadni a pl. a kifestendő felület nagyságát?

Az ajánlatadáskor lehetőség van változtatni az ajánlat mértékegységén. Az alapbeállítás az adott teljes projektre van beállítva, de módosítani lehet pl. nm-re is. Így a munka végén az applikáció felszorozza a megadott ajánlatot a megadott mértékegységgel.

Van lehetőség helyszíni felmérésre?

Nincs.

Az ajánlat megrendelői elfogadása után az ajánlat egyszer módosítható az applikációban. Amennyiben a helyszínen derül ki, hogy módosítani kell az ajánlaton, ezt meg lehet tenni, de ebben az esetben a megrendelőnek is jóvá kell hagynia a módosítást.

Mi a teendő, ha panaszt akarok tenni a megrendelővel kapcsolatban?

A munka teljes ideje alatt elérhető lesz a panaszkezelés menüpont az applikációban, amelyre minden esetben haladéktalanul reagálunk és próbáljuk megoldani a problémát. Azonban, ha a megrendelő hibájából hiúsul meg egy már elfogadott munkavégzés, abban az esetben a megrendelőnek kötbérfizetési kötelezettsége van. Ebben az esetben a kötbér mértékét a doApp kft. az Általános Szerződési Feltételekben leírtak szerint meghatározza (ez lehet ajánlatkészítési- vagy kiszállási díj, illetve adott esetben a kettő együtt is) és tájékoztatni fogja a vállalkozást a kiállítandó számla összegéről.

Hogyan kapom meg a pénzem az elvégzett munkát követően?

Amennyiben a munka elvégzését a megrendelő és a szakember is leigazolta, a 15 napos fizetési határidővel kiállított számlát a doApp Kft.-hez kell eljuttatni. A doApp Kft. garantáltan kifizeti a számlát a határidőn belül.